Iskolánkról/Profil, célok/Fejlesztő foglalkozások



1992-ben kezdtük iskolánkban a fejlesztő foglalkozásokat – elsők között az országban.

Ez a rendkívül hatékony módszer azoknak a gyerekeknek nyújt segítséget a tanulásban, akik valamilyen részképesség-zavar miatt (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, figyelemzavar, hiperaktivitás, mozgáskoordináció, észlelési gyengeség, memória stb.) nem tudnak  olyan szinten teljesíteni, mint ahogyan az intelligenciaszintjük alapján elvárható lenne.

A tapasztalatok azt mutatták, hogy a szokásos tanári vagy szülői korrepetálás nem volt elegendő a problémák csökkentésére vagy leküzdésére, ezért kerestünk olyan pedagógiai eljárásokat, amelyek játékos formában fejlesztik a tanulási képességeket, sikerélményhez juttatva az addig sok kudarcot átélt gyerekeket. A foglalkozásokon csak olyan programokat alkalmazunk, amelyek hivatalosan elismertek, a legjobb szakemberek által kidolgozottak, országosan kipróbáltak, beváltak.

Nagy hangsúlyt fektetünk a prevencióra, ezért az első osztályba lépő gyerekek szűrővizsgálaton esnek át, s a mérési eredmények alapján csoportba sorolva már az első hónapban megkezdjük a foglalkozást. Vannak olyanok, akiknél pár hónap elegendő ahhoz, hogy hiányaikat pótoljuk, de néhányan évekig segítségre szorulnak. Fontosnak tartjuk azt is, hogy a szülők is tisztában legyenek azzal, mi a gyermekük gondja, hogyan tudják őt pszichésen is támogatni, tanulásukat hatékonyabbá tenni. Súlyosabb esetekben együttműködünk a Nevelési Tanácsadóval, Logopédiai Szolgálattal, Beszédvizsgáló Intézettel.